Når det kommer til en mode og design blog hjemmeside (eller blogging), vil du høre udtrykket “indhold er konge” meget. De henviser til, at folk ofte søger efter indhold online.
Google påvirker selvfølgelig dette, fordi dets søgemaskinealgoritmer fokuserer på indhold, og de foretrækker folk, der skaber det indhold. De har med andre ord et umætteligt behov for indhold. Uden det ville det ikke være så frugtbart at søge online.
Derfor er indholdet konge…
Det er dog ikke nok blot at lægge indhold ind i det digitale landskab. Faktisk er det kolossalt spild af tid uden en strategi. For at blive opdaget skal indholdet være struktureret, så søgemaskinerne, ligesom Google, kan genkende dit indhold som værdifuldt og servere det til de personer, der søger. Denne strukturering kaldes Search Engine Optimization (SEO).
Der er mange dele til SEO, men jeg vil fokusere på selve blogindlægget i denne artikel. Disse bedste praksisser skal følges konsekvent for at øge sandsynligheden for, at dine blogs bliver opdaget online. Så her er de…
Søgeord eller nøglesætning
Du skal have valgt et søgeord eller en nøglesætning, før du skriver bloggen. Hvis du ikke gør det, bliver du nødt til at omskrive dit blogindlæg for at opfylde parametrene for dit søgeord eller din nøglesætning.
Når det er en kendsgerning, foreslår jeg stærkt, at du først udvikler det emne, du vil skrive om. Så lav din søgeordsundersøgelse som det allernæste trin. Når først nøgleordene er besluttet, kan du skrive blogindlægget med disse søgeord eller sætninger i tankerne.
For at lette læsningen skal du dele indholdet på din blog op med underoverskrifter. Tanken er at give læseren pauser på siden. Så det er godt at have en underoverskrift for hver 250 ord.
Læsbarhed
Endnu en gang, for at lette læsningen, er det bedst at forblive på et læseniveau i 4. klasse og have kortere sætninger. Den her slår mange forfattere op, fordi de foretrækker at skrive på et højere niveau for at se smarte ud. For at holde en læser engageret, er det en god idé at skrive på et lavere læseniveau.
Der er undtagelser fra denne regel. Hvis du er videnskabsmand eller læge, skal du naturligvis skrive på et højere læseniveau.
Aktive sætninger
Der er både aktive (dvs. ‘du vil’) og passive (dvs. ‘du kunne’) typer sætninger. At have din skrivning til at være langt mere aktiv end passiv vil give din skrevne stemme mulighed for at blive set som havende mere selvtillid. Den tillid vil vinde læserens tillid.
Hyperlinks
Linking er en integreret del af blogging, fordi det er det, der binder indhold sammen online. Disse bånd hjælper Googles algoritmer med at genkende indholdet (hvis det er struktureret korrekt), efterhånden som dit web af indhold opbygges over tid.
Som minimum vil du gerne linke til noget internt (dvs. din webside og/eller et ankerindlæg) og eksternt (der henviser til en andens indhold).
Alt-tekst
Tilføj altid et relevant billede for at opdele læsningen for seeren. Det er også vigtigt at sikre, at du tilføjer søgeordet eller nøglesætningen til billedets alt-tekst. Dette er blot endnu en del af nøgleordets byggesten.
Call-to-action
Endelig bør du altid inkludere en enkelt opfordring til handling (CTA) på hvert indlæg, så folk kan fortsætte deres digitale rejse med dig.
Som du kan se, er der meget mere i et blogindlæg på en professionel hjemmeside , end folk ved. Så næste gang nogen vil fortælle dig indhold er kongen, skal du bare forstå, at der er mere i historien.